Jumat, 21 September 2012

Saina Nehwal signs Rs 40cr deal with sports management firm Rhiti Sports

New Delhi: Badminton ace Saina Nehwal has become India's top earning woman athlete, signing a three-year, Rs 40 crore, contract with the sports management firm Rhiti Sports.
"I'm happy and looking forward to start a working relationship with Rhiti. With Rhiti's background and credibility, they know how to balance things and that is a big plus point," Saina was quoted as saying by the Indian Express.
With this deal Saina has not only become the highest paid Indian sportsperson who does not play cricket, but has also become one of the world's best-earning badminton players. China's men's singles player Lin Dan is reported to earn about Rs 12.8 crore annually, while Malaysia's Lee Chong Wei's figure is Rs 8.7 crore approximately.
Saina Nehwal signs Rs 40cr deal with sports management firm Rhiti Sports
Rhiti Sports is the same firm that manages the endorsement deals of India cricket captain MS Dhoni, who is one of the biggest earners in endorsements around the worked. They will now look after Saina's brand associations, corporate profile, patents and digital rights, images and all other commercial rights exclusively, the paper reported.
On his firm's association with Saina, Arun Pandey, Chairman and Managing Director of Rhiti Sports said: "She has placed India on the world map for badminton and changed the outlook of people in India towards the sport."
With her bronze medal win at the 2012 London Olympics, Saina became the first Indian badminton player to win a medal at the Olympics.
(For updates you can share with your friends, follow IBNLive on Facebook, Twitter, Google+ and Pinterest)


Translate

New Delhi: Badminton ace Saina Nehwal menjadi atlet wanita atas India produktif, menandatangani tiga tahun, Rs 40 crore, kontrak dengan manajemen perusahaan olahraga Rhiti Sports.

"Saya senang dan berharap untuk memulai hubungan kerja dengan Rhiti. Dengan latar belakang Rhiti dan kredibilitas, mereka tahu bagaimana untuk menyeimbangkan hal-hal dan itu adalah besar ditambah titik," Saina seperti dikutip oleh Indian Express.

Dengan ini Saina kesepakatan tidak hanya menjadi atlet tertinggi India dibayar yang tidak bermain kriket, tetapi juga menjadi salah satu yang terbaik-produktif di dunia pemain bulutangkis. Tunggal putra China Lin Dan itu pemain dilaporkan untuk mendapatkan sekitar Rs 12,8 crore per tahun, sementara angka Malaysia Lee Chong Wei adalah Rs 8,7 crore sekitar.
Saina Nehwal tanda Rs 40Cr kesepakatan dengan perusahaan olahraga manajemen Rhiti Olahraga

Rhiti Sports adalah perusahaan yang sama yang mengelola penawaran pengesahan dari India kapten kriket MS Dhoni, yang merupakan salah satu penerima terbesar dalam dukungan sekitar bekerja. Mereka sekarang akan terlihat setelah asosiasi merek Saina, profil perusahaan, paten dan hak digital, gambar dan semua hak eksklusif komersial lainnya, kertas melaporkan.

Pada hubungan perusahaannya dengan Saina, Arun Pandey, Chairman dan Managing Director Rhiti Sports mengatakan: "Dia telah menempatkan India pada peta dunia untuk bulutangkis dan mengubah pandangan orang-orang di India terhadap olahraga."

Dengan kemenangan medali perunggu nya di Olimpiade London 2012, Saina menjadi pemain bulu tangkis India pertama yang memenangkan medali di Olimpiade.

(Untuk update Anda dapat berbagi dengan teman-teman Anda, ikuti IBNLive di Facebook, Twitter, Google + dan Pinterest)

0 komentar:

Posting Komentar